Kiedy premiera Disney+ w Polsce?
Disney+ to nowa usługa przesyłania strumieniowego, działająca podobnie jak znany wszystkim Netflix. Disney+ oferuje nie tylko oryginalne tytuły Disneya, ale także filmy "Marvel Cinematic Universe", filmy fabularne i krótkometrażowe Pixara, pełną sagę "Star Wars", "The Simpsons", kilka nieznanych jeszcze seriali telewizyjnych i seriali animowanych oraz dodatkowo niektóre produkcje National Geographic.
Oficjalna premiera odbyła się we wtorek 12 listopada 2019 r., gdy usługa udostępniona została widzom w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii, a następnie 19 listopada w Australii i Nowej Zelandii. W niecałe trzy miesiące ma już na koncie 28,6 mln subskrybentów. Disney+ pojawi się na wszystkich głównych rynkach, w tym w Polsce, w ciągu najbliższych dwóch lat.
Ile to kosztuje?
Cena uruchomienia subskrypcji Disney+ w Stanach Zjednoczonych wynosi na chwilę obecną 6,99 USD miesięcznie lub 6,18 EUR (czyli około 30 zł). Można również wykupić dostęp na 12 miesięcy za 69,99 USD, co zmniejsza miesięczny koszt do 5,83 USD lub 5,18 EUR (orientacyjnie 25 zł).
Widzowie w Stanach Zjednoczonych mają również możliwość zakupu dodatkowego pakietu za 12,99 USD miesięcznie, który umożliwia dostęp do wszystkich programów Disneya, a także tysięcy wydarzeń sportowych na żywo, oryginalnych programów sportowych i dokumentów sportowych ESPN +, a także archiwum transmisji strumieniowej na żądanie Hulu.
Disney+ w Polsce
Niecierpliwi nie muszą jednak czekać na premierę w Polsce. Wystarczy skorzystać z usługi VPN i wirtualnie zmienić lokalizację urządzenia mobilnego łącząc się z jednym z serwerów amerykańskich. Co to jest VPN? Wirtualna sieć prywatna, która szyfruje połączenie internetowe między dwiema sieciami lub między użytkownikiem i siecią. Dzięki temu pozwala streamować seriale i filmy z prędkością HD na dowolnym urządzeniu bez względu na fizyczną lokalizację.
Na chwilę obecną w języku polskim odwiedzić można stronę podglądu Disney+. Klikając „Chcę otrzymywać informacje o nowościach”, możesz wpisać swój adres e-mail, aby być na bieżąco z wiadomościami i uruchomieniem platformy również w naszym kraju.
Na jakich urządzeniach można oglądać Disney+?
Disney+ oferuje subskrybentom transmisję wysokiej jakości bez przerw reklamowych, nieograniczoną liczbę pobrań na maksymalnie dziesięciu urządzeniach, spersonalizowane sugestie oglądania oraz możliwość skonfigurowania siedmiu profili użytkowników. Dzięki łatwemu w obsłudze interfejsowi możliwe będzie również ustawienie profili dedykowanych, aby kontrolować dostęp do treści odpowiednich dla wieku dziecka.
Subskrybować usługę można bezpośrednio ze strony DisneyPlus.com lub za pośrednictwem aplikacji z następujących platform i urządzeń partnerskich:
- Amazon (Fire TV, Fire TV Edition Smart TV i Tablet Fire)
- Apple (iPhone, iPad, iPod touch i Apple TV, dedykowana aplikacja)
- Google (urządzenia z Androidem)
- Telewizor LG Smart z systemem webOS
- Microsoft (Xbox One)
- Roku (odtwarzacze strumieniowe Roku® i telewizory Roku TV ™)
- Samsung Smart TV
- Sony / Sony Interactive Entertainment (telewizory z systemem Android i PlayStation®4 Sony)
Poważna konkurencja dla Netflixa
Disney+ jest poważnym konkurentem dla istniejących usług przesyłania strumieniowego wideo, takich jak Netflix, HBO GO i Amazon Prime Video. Nowy dostawca przyznaje widzom dostęp do ogromnej biblioteki starszych treści Disneya i Foxa, a także nowych, oryginalnych programów telewizyjnych, filmów animowanych, dokumentalnych i krótkometrażowych.
Od początku 2020 roku Disney znika powoli z katalogu Netflixa, gdzie od 2016 roku pojawiały się największe hity wytwórni z ostatnich lat (w tym dwa najczęściej oglądane na Netflixie filmy z 2017 r. i trzy najlepsze filmy z 2016 i 2018 r.). Disney planując nową usługę postanowił nie przedłużać umowy z Netflixem. „Mary Poppins Powraca” był ostatnim filmem Disneya dystrybuowanym przez Netflixa.
Wpis gościnnie zamieściła: Marianna Płatek, techwarn.com